Ledsen

Har ju väntat på pengar från försäkringskassan nu ett tag igen..Pratade med en handläggare i onsdags förra veckan som sa att hon skulle fixa det och jag skulle få pengarna i fredags..men inga pengar kom..Pratade med henne nu idag..Då stämmer inte den informationen som jag fick hur jag skulle göra med tillfällig föräldrapenning..
De sa att det inte kommer påverka mina föräldradagar så länge jag har läkarintyg..Skulle bara anmäla tillfällig föräldrapenning..Fick ju utbetalning förra gången så antog att det stämde nu med..

Nehe då är det inte alls så utan jag måste ha anmält föräldrapenning och isåfall bytt ut dom mot tillfällig..
Men nu är det försent..Så det hjälper inte ett skit att man har ett läkarintyg på det..Så nu måste jag använda mig av de 16 dagarna jag hade sparat och tänkt använda i sommar eftersom jag inte har så mycket semester att plocka ut..Plus att de eventuellt kommer kräva återbetalning på de pengarna jag fick senaste utbetalningen..

Som om inte detta vore nog hade ju Toffi fått jobb på SSS och sade upp sig från Trygg Hansa..Skulle ju börja utbildning på Onsdag..men igår ringde hans kompis som fixade intervjun och sade att det hade blivit fel och att chefen försökt maila honom men inte komit fram..Han får inte jobba eftersom de måste använda sig av ett kösystem och det var flera före..

Så nu är läget som så att vi får inga pengar..Toffi har sagt upp sig för ett jobb han inte kan börja på..
Saknas bara att han inte kommer in på polishögskolan

Vilken fucking underbar dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-11-09 @ 14:22:02 Permalink Allmänt Kommentarer (1)



Kommentarer

Men fy fan gumman va trist! Men det måste ju gå att överklaga hos Försäkringskassan. Eller? Kan inte Toffi prata med chefen på TH då och ev få vara kvar tills han hittar ngt annat? Förstår att det känns tufft just nu men är säker på att det kommer att ordna sig. Håller tummarna stenhårt för att det går vägen med polishögskolan. KRAM.


URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Erika (2009-11-09 @ 17:42:06)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: