Lussebak

Igår ringde mamma och frågade om vi inte ville komma ut..Det hade ju gått 1 vecka sen vi sågs sist så de saknade oss..ja eller Max iallafall..

jag bakade lussebullar/säterknutar





Lusserecept med riven mandelmassa och vaniljkräm inuti..RIKTIGT goda..

Jag fick med mig mamma och pappas förlovningsporslin, det står ju ändå bara hemma hos dom..Supersnygga



12 koppar & asietter med tillhörande tallrik..

Nu ska jag snart iväg och jobba..ush är ännu snuvigare idag så får se hur det går..
David och Alex ska passa max ikväll och hämta på dagis för första gången..Spännande=)



Tjingeling

2009-11-16 @ 12:20:10 Permalink Allmänt Kommentarer (3)



Kommentarer

Och bra gick det :) Max är ju världens goaste så det blir ju inte så mycket problem. Ses imorgon min vän!

Alex (2009-11-16 @ 21:32:00)

Hej!

Är en trogen läsare av din blogg men har aldrig kommenterat innan. Men när jag läste om din lussebullar/säterknutar så blev jag så sugen på att också baka dem! Så jag undrar om man skulle kunna få receptet?

Hälsn Camilla

Camilla (2009-11-18 @ 15:36:45)

Camilla; Jag tog vanligt lusserecept..sen kavlade jag ut som om man skulle baka kanelbullar..smetade ut vaniljkräm över hela och rev mandelmassa..Rullade ihop den och skar i bitar som jag lade i formar..När de var färdigbakade penslade jag dom med smält smör och doppade i socker..

Jag lovar det är riktigt gott..Åt 4 st igårkväll=)

Johanna (2009-11-18 @ 17:09:35)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: