Jag blir galen!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja som ni vet har det vart rätt tufft nu ekonomiskt med väntan på a-kassa och försäkringskassa..
Fick reda på idag att han kommer få 5 dagars ersättning från a-kassan för 4 veckor: PISS

Men tänkte ändå att ja ja skönt iallafall att pengarna från försäkringskassan kommer denna månaden.
Tänkte att jag ringer för säkerhets skull och kollar så allt stämmer..
nehe då visar det sig att vi bara har ANMÄLT tillfällig föräldrapenning och inte BEGÄRT..
Så vad fan är skillnaden..Vi fyllde i hur många papper som helst och skickade in läkarintyg..
Men då sa hon att jag var tvungen att begära och att de har utbetalning varje dag på tillfällig..
:Åh skitbra..så om jag nu begär idag så borde jag få pengar denna veckan då??
:Nej nu är det ju 30 dagars handlingstid på ärendet innan ni kan få pengar..

ÅHHHHHH JAG BLIR TOKIG!!!!!!!!!!!!

Det lär bli vatten och bröd hela månaden typ..

Jaja nu lite positivt i det hela..Vi var ju hos läkaren idag..Kul att träffa honom igen..De var jätteglada att se att han mådde så bra..Han ska vara hemma månaden ut..Så tanken är att han ska börja inskolningen 2 November..
Så troligtvis blir det så att Toffi tar inskolningen och jag börjar jobba då..Känns verkligen skönt..
Ja inte att börja jobba kanske men att få lön=)
Vi ska prata om det när Toffi kommer hem och bestämma vilken dag jag ska börja och så ringer jag jobbet imorgon..

Idag var mamma och pappa här och fikade..
Och igår var vi hos dom hela dagen eftersom Toffi var full som ett ägg när han kom hem i lördags natt..
Var inte särskilt sugen på att umgås med en bakis-Toffi..

Här kommer lite blandade bilder..lyckades äntligen lägga in bilder från mobilen..Ibland vill den och ibland inte
Tjingeling





Kul att spegla sig i mormor och morfars spis


Mannen med minifötterna..Storlek 20 och ändå gigantiska=)


Va ju tvungen att ta med ett på Spiken


2009-10-05 @ 16:50:32 Permalink Allmänt Kommentarer (0)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: