15 Maj önskas flytthjälp=)

Efter många om och men fram och tillbaka ska vi flytta=)
Här kommer 2 nyheter på en gång..Anledningen till att vi ska flytta är att Max ska bli storebror i Oktober om allt går bra..

Det känns jätteroligt men vi har inte fattat det riktigt än..
Jag är snart i v.13. Jag mådde lite smått illa första veckorna men det värsta var tröttheten. Hade ingen ork alls..
Magen kom tidigt denna gången så det har inte gått att dölja direkt


Jag har vart på 2 ultraljud privat redan och fått se hjärtat slå..
Först i v. 8


Sen i v.10


Här är plutten 3 cm stor=) Tycker det ser ut som den suger på tummen.

Det är därför vi har planerat in 1 vecka till Mallorca. Dels för att vi har haft ett tufft år med Max operation och allt kring det men även passa på att åka iväg vi 3 innan nästa familjemedlem anländer.

Och så blir det flytt med. Det är en före detta jobbarkompis som har köpt hus och behövde någon som kan ta över deras lägenhet. Vi var och kikade på den igår och bestämde oss på kvällen för att ta den





Det är en 4:a i 2 plan på 100 kvadrat. Nere är det stort kök, vardagsrum och toa med dusch, tvättmaskin och torktumlare.

En trappa upp är det toa med badkar och 3 sovrum.

Balkong från vardagsrummet. Det är barnfamiljer som grannar med barn i samma ålder som Max.
Det är stor trädgård på baksidan med gungor och sandlåda. och kanon att det bara ligger 1-2 minuter från Max dagis.. Det känns jättebra. Vi får måla om och tapetsera i hela lägenheten som vi själva vill..

Vi flyttar redan 15 Maj så det blir snabba ryck..Så alla som är lediga då får gärna ge oss en hjälpande hand=)

Det är en på jobbet som kanske ska ha vår.Ja det var hon och hennes kille som kollade på den vi ska ha först. Så sa jag till dom att om inte dom är intresserade så kan ju vi kolla på den stora och dom kollar på vår. Och nu kanske det blir så..Annars får vi hitta någon genom blocket..eller om det är någon som läser detta som kanske är intresserad??

Jag började städa och dona lite innan..Tänkte att jag kör en grovstädning av fläkten så blir det inte så mycket sen.
Höll på i över 1 timme och gnodde och hade mig..Blev jättefint..
Sen tänkte jag laga tacos..då börjar det spraka och ryka om fläkten..och helt plötsligt trillar ena sidan ner!!!



Så allt jobb var helt i onödan!!!!Ringde hyresvärden och vi ska ringa till Carlssons imorgon så ska de fixa en ny fläkt..Hoppas dom kommer innan påsk..

Här kommer några sista bilder från igår och idag





Mamma jag vill ju äta själv



Godnatt



2010-03-29 @ 20:25:18 Permalink Allmänt Kommentarer (12)



Kommentarer

Grattis till allt:)Lägenhet och Bebis Mysigt

Anna (2010-03-29 @ 20:54:52)

Tack så mycket=)

Johanna (2010-03-29 @ 20:58:40)

Härligt att det är officiellt nu :) Grattis igen stumpan! Kul med lägenheten med!! Vart ligger den?? Massa kul för er nu framöver ju :) Pusskram.


URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Erika (2010-03-29 @ 21:20:20)

STORT GRATTIS


URL: http://jillh.blogg.se/
Jill (2010-03-29 @ 21:57:58)

Tänk vad smidigt det kan lämpa sig ibland=) Du tar Lottas lgh å Linnea din=). Jag letar åsså lgh ju=(, ha ha aa.



kram kram

Kicki (2010-03-29 @ 22:27:31)

Massa roliga nyheter!! :) Magen syns ju mycket redan:) Jag hjälper till det jag kan, ska kolla upp flyttkartongerna med. Ses kanske på onsdag! Kramar


URL: http://thilden.blogg.se/
Thilda (2010-03-29 @ 22:31:21)

Du skulle gjort fläkten lite tidigare så ni hade

fått lite nytta av den nya. Härligt o se så glada

bilder jag har ju hört tjuten o ljuden på honom i

telefonen kramar.

Mormor (2010-03-30 @ 09:53:45)

Åh! Vad skoj :) Grattis till den fina magen och till den nya lägenheten! vart ligger lägenheten då? Lite nyfiken. Kram kram!


URL: http://skattkistan.blogg.se/
Jennie (2010-03-30 @ 14:44:42)

Grattis Grattis :)


URL: http://leahgavelli.wordpress.com/
Leah (2010-03-30 @ 15:06:50)

TACK ALLA



Den ligger på Ulriksbergspromenaden=)

Missade att skriva det

Johanna (2010-03-30 @ 15:40:25)

Grattis till en ny liten bebis och Max som får bli storebror :)


URL: http://emmut.blogg.se/
Emma (2010-03-30 @ 18:43:52)

Men hallå, det här går ju hur fort som helst...GRATTIS till er alla.

Janne (2010-03-31 @ 15:59:07)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: