IKEA besök

Idag tog vi som sagt en sväng till IKEA Kalmar. vad jag inte tänkte på var att det är ju lönehelg för de flesta.Så det var en massa folk..

Vi handlade lite smått och gott och åt lunch...Herr Wilmerå uppförde sig bättre än väntat:-) Inte så mycket gnäll. men klart han fick ju springa omkring..

Vi var hemma i Lessebo igen vid 2-tiden och vi packade om sakerna och begav oss hemåt..
Max börjar bli förkyld. Har börjat med medicinen nu ikväll så hoppas det blir en lindrig variant..
Just nu ligger han och en sjuk/bakis Toffi och myser i soffan



Här kommer lite bilder på en del av inköpen som gjordes idag

Lite nytt till köksfönstret


Ny fönsterlampa och plastblomma till krukan(det enda som överlever här hemma)


Jag gillar mina salt och pepparkar som jag fick för flera år sen av min storebror


Här är matstolen till Max. Har vart ute efter en svart som ser ut som en pinnstol men den går inte att få tag på. Antingen slut eller så säljs den inte på de varuhus man har tillgång till..Men denna blev bra oxå




Och så lite KALAS- bestick..perfekt till barnen plus utflykter


Plastblommor till krukorna i Frejas rum. Köpte dom för längesen på Citygross men har hela tiden glömt att köpa hår till gubbarna:-)


Sen blev det ju annat smått och gott..Inga värmeljus:-) men däremot ramar från serien ribba för att utöka den svartvita fotoväggen..

Hoppas Max är pigg nog för dagis imorgon. Det är ju hans sista vecka på Skalman. Till hösten börjar han ny avdelning och Freja kommer börja på hans gamla..kanske får hon hans plats:-)

Kram på er



2011-06-26 @ 20:59:09 Permalink Allmänt Kommentarer (3)



Kommentarer

Mys med Ikea :) jag tycker det är mysigt att åka till ikea även om vi har det så nära. Är det trä eller plast till stolen? Den tyckte jag va fin. Gillade krukorna med som fick hår he he o sen hade ju maken bra smak på salt o peppar ;)

Nu har jag o Noel mys i sängen o de små sover. Kram på er


URL: http://noelsvarld.blogg.se/
Magda (2011-06-27 @ 09:40:35)

Det blev ju bra det du köpte. Nä han får inte bli

värre kram till er.

mamma (2011-06-27 @ 10:01:35)

Magda: Det är plast stol.Men den är jättestabil för det. Kostade 350:- Ja krukorna var jag på jakt efter länge och blev så glad när jag hittade dom på citygross..endast 39 :- st Låter mysigt..Kram

Johanna (2011-06-27 @ 11:20:21)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: