Dax att bryta ihop och bita ihop igen!!

Har aldrig riktigt frågat sjukgymnasten hur lång rehabtid han uppskattar ungefär innan jag kan vara tillbaka helt på jobbet.. Med tanke på det jobb jag har innebär att jag står och går 7 timmar per arbetspass utan möjlighet att sitta ner fick jag svaret: LAGOM TILL JUL!!

Jag blev helt knäckt.. Han förklarade att som det är nu har jag 30% benstyrka- och kommer tappa ännu mer innan jag får börja träna upp det..
När jag börjar träna och kör 3 pass varje vecka 1 timme per gång kan jag räkna med att få tillbaka 10% per månad..
För att jag ska orka jobba så måste jag ha minst 80% av styrkan tillbaka för han jämförde mitt jobb med att vara ute och jogga...

Okej jag vet att det finns så mkt värre saker att råka ut för och får faktiskt dåligt samvete för att jag gnäller över detta men det är riktigt tungt att veta vilket jobb jag har framför mig!!
Att ett litet hopp i en skidbacke kan göra så mycket skada:(



2013-04-03 @ 19:11:23 Permalink Kommentarer (4)



Kommentarer

Fy va jobbigt för dig! Riktigt tråkigt att höra!! :( hoppas verkligen att din rehab går bra! Förstår att de känns drygt, men huvudsaken är att du blir bra i ditt ben igen! Måste verkligen ses snart ju! Säg till när du hinner/kan/vill! Kram


URL: http://Thilden.blogg.se
Thilda (2013-04-03 @ 20:47:30)

Usch då vännen! Du har verkligen all rätt att klaga och känns det bättre för stunden så gör det! Jag tror dock på dig att du kommer fixa det här megabra och blir "frisk" snabbare än så. Å tänk att han menar ju att du till jul kan jobba heltid. Du kanske kan börja jobba halvtid lite tidigare? Heja heja dig, du är grym! Kram!


URL: http://erikasblogg.se/
erikasblogg.se (2013-04-04 @ 18:54:54)

Usch då vännen! Du har verkligen all rätt att klaga och känns det bättre för stunden så gör det! Jag tror dock på dig att du kommer fixa det här megabra och blir "frisk" snabbare än så. Å tänk att han menar ju att du till jul kan jobba heltid. Du kanske kan börja jobba halvtid lite tidigare? Heja heja dig, du är grym! Kram!


URL: http://erikasblogg.se/
erikasblogg.se (2013-04-04 @ 18:55:06)

vad jobbigt vännen!Men du är stark! Tänker på dig. Hoppas vi kan ses nån dag kram!

Evasophie (2013-04-04 @ 20:03:49)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: