Skum känsla

Va hos sjukgymnasten..
Gjorde samma saker som innan. Kollade rörligheten i knäleden.. Och mätte benen.. För varje gång så har jag tappat på vänster ben men nu va det oförändrat vilket är super!

Jag ska fortsätta denna vecka och nästa med min tens och böja benet. Nu är den öppen till 90 grader och jag lyckades nyss komma ner till det. Bara någon grad som fattas kanske.
Nytt va att jag ska börja flytta på knäskålen:)
Låter konstigt kanske men det är för att underlätta rörligheten när jag böjer.
Ska slappna av i benet och flytta den fram och tillbaka 10 ggr 2 ggr per dag..

Fick även gå in i gymmet.. Där fick jag börja att markeringsgå.. Att sätta ner foten med lätt belstning.. Sen skulle jag testa att gå som vanligt med kryckorna.. Alltså när vänster ben går fram ska höger arm fram.. Kan säga att det är lättare sagt än gjort.. Det blir kortslutning i hjärnan😄
Men han sa att det kan bli så att signalerna från nerver till hjärnan kan komma ur spel när man ej använt dom på så länge!!
Jättekonstig känsla att sätta ner foten och det är svårt att känna av hur pass mkt man belastar.. Men känner redan att det surrar under foten vilket är ett gott tecken att cirkulationen kommer igång...

Har bokat in 2 pass nästa vecka sen blir det nog 4 ggr i veckan..
Han sa att det är bra om jag är smärtlindrad när jag är där med tanke på att jag ska klara av träningen..
Känner mig lite kluven där eftersom det va så svårt att sluta med som sist.. Så hoppas på att klara mig på alvedon..



2013-04-18 @ 17:20:49 Permalink Kommentarer (1)



Kommentarer

Går framåååt :)


URL: http://hael.blogg.se
Leah (2013-04-18 @ 20:49:11)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: