Ropar inte hej ännu!

Har haft sjukt jobbiga läggningar senaste dagarna. Har ju alltid haft det väldigt lätt tidigare men sen jag plockade bort ena sidan på sängen och lät henne sova i min säng har hon trixat som bara den och efter att hon somnat kl 23 varje kväll trots att jag lagt henne vid 19 är jag helt slut..
Så svårt då man inte vill vika sig så fort hon gnäller men samtidigt orkar man inte höra på det hur länge som helst..
Det dumma är ju oxå att deras rum sitter ihop utan dörr så de väcker ju varandra o triggar igång..
Men ikväll sa jag till dom att från o med ikväll somnar Max i mitt rum och Freja i sitt..
Förberedde mig på ytterligare en jobbig kväll då hon började skrika och springa upp.. Men peppar peppar ikväll behövde jag bara säga till henne en gång och efter 15 min sov hon gott..
Max får kolla på tv i min säng en stund till så är han lugn och ligger kvar..
Men än är inte kvällen slut så vi får väl se..

Annars har veckan vart lugn. Barnen va hos mormor o morfar tisdag-onsdag när jag jobbade. intog första semlan igår till fikat när de va här. riktigt gott!!

Vabbar idag och imorgon med Max. Både jag och han är krassliga.. Tyckte öven Freja kändes varm ikväll.

En annan sak är att jag äntligen fått tag på en från Hestra där jag åkte skidor som tar ansvar för olyckan..
För er som ej läst så hyrde jag skidor när jag skadade mig och troligtvis va de felinställda. Benet vek sig i fel vinkel och knät hoppade upp o ner 7 ggr samtidigt som jag gled innan skidan släppte så jag kände hur det trasade sönder i knät.. Försökte få tag på någon ansvarig men aldrig någon som ville svara mig utan bollade det vidare sen stängde anläggningen.. Men igår fick jag äntligen tag på någon.. Troligtvis kommer jag inte få något utan det blir min privata försäkring som täcker men jag ska ändå skicka in läkarintyg och ett brev där jag beskriver händelsen så kommer de skicka det vidare till sitt försäkringsbolag som kommer ta ställning.. Som sagt säkert inget som ger något men ändå skönt att inte bara bli avvisad när man ringer..

Hoppas på att vakna piggare imorgon. Känner mig inte lika stressad denna gången över att jag ej kan träna men hoppas jag kan köra på som vanligt nästa vecka.. Inget allvarligt.. Huvudvärk, halsont och feberkänsla.. Precis som alla andra just nu!!



2014-01-09 @ 19:49:23 Permalink Allmänt Kommentarer (0)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: