Ännu en mysig dag

Vaknade och fick ett infall och blev så sugen på aebleskiver eller krabbelurer som det kallas här i sverige.
Har fått ärva min mormors munkjärn och det är verkligen barndomsminnen få hon brukade göra såna till oss barnbarn..

Letade upp ett recept och efter ett tag fick jag till knickset hur de skulle göras och barnen tyckte de blev supergoda..

Jag o en kund kom in på ett sånt järn då jag berättade att jag hade ett och hon sa att håll i det hårt för såna går knappt att få tag på idag..

Vid 12 åkte vi ner till stan för att hämta ut biljetter till bion vi bokat. Barnen tackar Fam Nygren för julklappen😊
Vi såg Big Hero 6. Den va superbra. Vi skrattade hela tiden och efteråt sa Max: mamma detta va bästa filmen jag sett..
Det va nästan bara vi i hela salongen.

Hemma tog vi det lugnt.. Barnen badade sen blev det tacos. Freja vill alltid hacka bananen😊
Efter hade de bio i soffan med de överblivna popcornen..

Usch jag vill verkligen inte lämna ifrån mig dom imorgon😔 













2015-02-08 @ 21:47:31 Permalink Allmänt Kommentarer (3)



Kommentarer

Vilken helg ni haft då blir det ju extra svåry och lämna. Ser riktigt goda ut. Duktig liten hjälpreda söta Freja 😊🙋🙆💙💖💖

mamma (2015-02-09 @ 08:02:05)

Försökte göra såna en gång, från mormors recept men lyckades inte. Blir dina goda ? :D


URL: http://hael.blogg.se/
leah (2015-02-10 @ 06:40:10)

Jag har ej kvar mormors recept utan sökte på krabbelurer. De blev jättegoda

Johanna (2015-02-10 @ 09:11:36)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: