Blandade känslor

Har hittills inte nämnt något om det men känner att jag vill dela med mig. Har alltid vart öppen om det och finns ingen anledning att hyssja om det..
Idag fick Max diagnosen ADHD och Autism..
Älskade lille Max..
Alla som känner oss vet att han har haft det kämpigt i vissa områden..
Men med underbart stöd på dagis och i förskoleklass har det gått bra..

Det uppdagades när han va runt 3 år att han behövde lite extra stöd..
Jag är otroligt tacksam och glad över att allt har flutit på. Man hör om alla som kämpar för att få hjälp men vi har aldrig behövt kämpa utan allt har rullat på. Och allt tack vare all underbar personal.

I höstas fick han en remiss till Bup och idag fick vi alltså diagnosen..
Det är med blandade känslor..
Men övervägande positivt.. Dels har han lättare att få den hjälp han behöver..
Sen för min egen del att det kan hjälpa mig att ev ge lite extra tålamod..
För jag kan erkänna att det har vart otroligt kämpigt emellanåt.. Man har dåligt samvete för att man blir irriterad och arg när han egentligen inte kan hjälpa det..
Det jobbigaste tycker jag att det är ett dolt handikapp på Max.
Utåt sett ser han ut som vem som helst.. Så när han får utbrott kanske utomstående har svårt att förstå varför han reagerar som han gör. Vissa har säkert tänkt: vilken ouppfostrad unge!

Men jag har som sagt alltid vart öppen och förklarar varför han reagerar som han gör i vissa situationer.. Har aldrig sett någon anledning att skämmas eller dölja det.. Mkt bättre att prata om det..

Älskade underbara Max💙💙💙💙






2015-07-28 @ 21:03:54 Permalink Allmänt Kommentarer (5)



Kommentarer

Skönt att ni fått en diagnos,
Så Max får rätt stöd och hjälp.Han är en sådan go kille.kram

Svar: Tack💗 kram
Johanna

Rita (2015-07-28 @ 22:36:28)

Ja det är ju blandade känslor, men skönt och få veta.

mamma (2015-07-29 @ 10:12:21)

Välkommen till klubben ;)

Hoppas han får den hjälpen han han behöver och har rätt till.

Svar: Tack det hoppas jag med😊
Johanna

Leah (2015-07-29 @ 10:24:51)

Tack💗

Anonym (2015-07-30 @ 08:34:00)

Hej
Skönt att få en diagnos, det blir ibland lite enklare att förstå vissa saker och varför det ibland blir som det blir. Tur för Max att han har en sån toppen mamma! Sköt om er.
Kram Lina.

Svar: Tack vad söt du är Lina. Hoppas ni mår bra och att ni har haft/har en härlig semester kram
Johanna

Lina (2015-08-02 @ 15:03:50)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: