Barnakuten rond 2

Max vaknade med världens hosta.
Det brukar ju oftast vara så på morgonen sen lägger det sig.
Men efter lunch tilltog det.
Mamma kom in på em för att passa Max när jag tog Freja till cirkusgympan. Sen va tanken att båda barnen skulle följa med hem till Lessebo så jag slipper vabba imorgon. Men jag vågade inte släppa med Max utan ringde barnakuten.
Vi fick komma ner och få kortisontabletter för att bryta det och blev oxå tillsagda att ge honom maxdosen med puffar med ena medicinen.
Han va nöjd att få glass😊
Usch han låter hemskt. Hostar så han knappast får luft. Hade glömt bort hur läskigt det va. Såhär dålig va det längesen han va😔
Jag blir hemma med honom imorgon och på tisdag. Vi ska fortsätta att ge honom kortisontabletter och hoppas att det hjälper.
Känns inge kul att lassa över medicineringen på mamma o pappa plus att jag vill ha koll så känns bäst att jag är hemma med honom. Usch har vart mkt vabbande nu😔 men känns som många är i liknande situationer.

Nu får vi hoppas på några timmars sömn. Han ligger här bredvid och rosslar😷




2016-02-21 @ 22:29:14 Permalink Allmänt Kommentarer (1)



Kommentarer

Verkligen vilken hemsk hosta han hade ,tur han är så duktig på att ta medicinen. Krya på dig lilla gubbe 😥😘👌

mma (2016-02-22 @ 11:28:55)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: