Rullstolsvirus

Märkte igår att Freja hade ont i benen. Tänkte det är nog växtvärk.
Gick runt på tå och trippade.
Imorse ville hon inte gå till skolan. Va jätteledsen och vägrade gå.
Skrek och hade sig.
Jag blev stressad o irriterad och fick verkligen släpa henne till skolan.
Hon fortsatte vara ledsen så jag sa till personalen att de fick ringa om det skulle vara något.

Googlar på växtvärk och då stod det att man bara har det pånatten.
Kom till jobbet o började fundera på om det kunde vara vätskebrist.
Berättade för kollegorna och de tyckte jag skulle ringa.
Ringde barnakuten eftersom det va där vi va inlagda. Beskrev hennes symtom och då sa de att hon har fått något som heter rullstolsvirus.
Det är en virussjukdom som ofta kommer när man har hagt en kraftig virusinfektion. Den sätter sig på vaderna och innebär att muskelceller i vaderna förfaller vilket gör jätteont.
Alltså jag fick så jäkla dåligt samvete som inte trodde henne😔
Dom sa att det är vila och smärtstillande som gäller.
De hoppades på att det är en lindrig varint som går över inom en vecka.

Detta är tydligen väldigt ovanligt och ca 100 fall per år i Sverige.

Då C precis har börjat nytt jobb så vabbar jag idag o imorgon. Behövs det längre så tar mina föräldrar det.

Så idag he vi haft en mysdag.

Testat att baka en ny sorts julgodis😊 Oreobollar med polkakross

Sen blev det även en pumpa🎃



2016-10-10 @ 21:21:44 Permalink Allmänt Kommentarer (1)



Kommentarer

Usch vad det kan bli mycket konstigt. Tur att hon är någorlunda pigg. Ser gott ut och läskig pumpa. Kanske ses imorgon 😢😍

Mamma (2016-10-11 @ 09:42:43)


Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: