SjukstugađŸ€’

Vi började Lördagsmorgonen med lite sconesfrulle
(null)

Hade inga direkta planer under dagen.
Jag och Freja bakade hallongrottor
(null)
(null)

Började kÀnna mig lite illamÄende och ont i magen. Hade lovat Freja att Äka till ishallen pÄ kvÀllen.
Började Àven kÀnna vÀrk i hÀnder o fotleder.
Åkte Ă€ndĂ„ dit en liten svĂ€ng. Hon har blivit jĂ€tteduktig.
(null)

(null)

PÄ hemvÀgen frös jag sÄ jag skakade.
Plockade fram lite plock till dom.
Hade köpt nya muggar till Mellon.
(null)

Tog en dusch o slÀngde mig i soffan.
Började kÀnna att febern kom och sen var jag totaldÀckad.
(null)

Freja fick hÀmta tÀcke o kudde. Hon va superduktig o plockade undan och sÄg till att dom borstade tÀnderna.

Söndagen var jag helt slut sÄ fick be mamma komma in och sova hÀr.
Hon handlade och sÄg till att kidsen kom till skolan och va hÀr en stund.

Jag kÀnde mig lite piggare sÄ det funkade att vara sjÀlv.
Tack o lov kom hon och pappa tillbaka pÄ Tisdagen.
Jag hade fortfarnde feber och heeelt orkeslös.
SĂ„ dom kol in med barnens favoritrĂ€tter och semlor✚❀
(null)

SÄ skönt att barnen Àr sÄ stora sÄ att de kan gÄ sjÀlva till och frÄn skolan.
(null)

IgÄr var Àntligen första feberfria dagen men var fortfarande supertrött.
Idag Ă€r det alla❀dag och hade överraskat dom nĂ€r dom kom frĂ„n skolan.
Tack o lov hade jag redan handlat och bakat innan jag blev sjuk.
(null)
(null)

Dom blev jÀtteglada.
SĂ„g att jag hade utslag över hela kroppen som röda blossor lixom. Hela armar ben och mage. 
Ringde 1177 och de sa att flera vuxna hade ringt in och haft samma symtom som mig och som tyder pÄ Femte sjukan.
En virusinfektion dÀr alla symtom stÀmmer överrens med mina symtom. SÄ de tyckte jag skulle vara hemma imorgon med.
KlĂ€ttrar pĂ„ vĂ€ggarna nu kan jag sĂ€ga och har missat en massa roliga saker i veckanâ˜č men men bara att vila ut ordentligt och komma igenâ˜ș



2019-02-14 @ 18:50:25 Permalink AllmÀnt Kommentarer (1)



Kommentarer

Bra att man kan hjĂ€lpa tillđŸ™ŒđŸ‘â€ïž

Mamma (2019-02-15 @ 17:53:07)


Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: